Практичні поради

Перш ніж починати планувати експорт до ЄС, вітчизняному експортеру варто відовісти на такі питання: 

  • Який товар я можу постачати до ЄС у нових умовах?
  • Наскільки мій товар конкурентоспроможний?
  • Чи відповідає мій товар вимогам безпечності та стандартам ЄС?
  • Хто виробляє такий товар на європейському ринку, і чим цей товар відрізняється від мого?
  • Які переваги (ціна, особливості виробництва) мого підприємства допоможуть мені успішно конкурувати на ринку ЄС?
  • Кому і як я буду постачати цей товар? Де шукатиму партнерів?
  • Чи справді мій товар має українське походження, згідно з вимогами ЄС, і чи зможу я це підтвердити сертифікатом EUR.1?
  • Чи підпадаю я під кваліфікацію "схваленого" експортера, і яким чином я зможу скористатися перевагами такого статусу?

Для початку експорту до ЄС вітчизняним підприємствам варто зробити кілька послідовних кроків.

Крок 1. ПЛАНУВАННЯ ЕКСПОРТУ

  1. Розробка експортної стратегії;
  2. Проведення дослідження цільового ринку;
  3. Визначення ринкових маршрутів та методів експорту, в т.ч. через торговельних посередників;
  4. Пошук бізнес-контактів та управління ними;
  5. Ознайомлення з умовами продажу (ціна товару залежно від способу поставки, способи платежів);
  6. Вивчення умов страхування вантажів і платежів;
  7. Вивчення вимог ЄС до товару, маркування та пакування тощо;
  8. Підготовка експортної документації (в т.ч. зовнішньоекономічного контракту, сертифікату походження);
  9. Оцінка експортної готовності товару і компанії;
  10. Ознайомитися із порадами щодо експорту до країн-членів ЄС ви можете за допомогою:
  11. Базового посібника з інтернаціоналізації бізнесу і виходу на ринки Європейського Союзу (відкрити);
  12. "Енциклопедія з експортування в ЄС на засадах ПВЗВТ" .

Крок 2. EU TRADE HELP DESK

  1. Дізнайтеся про умови експорту до ЄС можна на безкоштовному онлайн-ресурсі Служби підтримки експорту ЄС – EU Export Helpdesk:
  2. Перевірте митний код для вашої продукції: “Му export“
  3. Відкрийте вікно пошуку;
  4. Завантажте класифікаційне дерево чи введіть ключове слово;
  5. Визначте свою продукцію, країну експортера і країну імпортера.
  6. Перевірте "Вимоги": "Requirements"
  7. Норми безпеки, санітарні і технічні стандарти, яким має відповідати ваша продукція;
  8. Перевірте "внутрішні податки":
  9. ПДВ чи акцизні збори для вашої продукції в країні, куди збираєтеся експортувати.
  10. Перевірте "Митні збори" (Taгiffs): стандартний розмір мита ЄС для вашої продукції, можливість зменшення розміру мита відповідно до Угоди про асоціацію або системи преференцій.
  11. Перевірте "Правила походження" - вони вказують на мінімальну переробку, що її повинна пройти ваша продукція у вашій країні, аби розглядатися як така, що походить звідти. Походження також залежить від походження виробничих ресурсів, які ви використовуєте в кінцевій продукції.
  12. Перевірте "Статистичні дані": дізнайтеся, які країни вже експортують до ЄС аналогічну продукцію.
  13. Сторінка Resources потрібна для того, аби дізнатися:  більше про митні коди, про торгові палати та митні органи в кожній країні ЄС, додаткову інформацію для кожної країни ЄС.

Крок 3. ДІЗНАТИСЯ, ЯК ОТРИМАТИ СЕРТИФІКАТ EUR.1

Пільги та преференційні умови торгівлі в рамках Угоди про асоціацію розповсюджуються виключно на товари українського походження.

Для того, щоб скористатися пільгами в рамках Угоди про асоціацію, виробник має отримати сертифікат з перевезення товарів EUR.1, який з 1 січня 2016 року видають митні органи безкоштовно.

Сертифікат EUR.1 підтверджує статус преференційного походження товару.

На веб-сайті Державної фіскальної служби можна ознайомитися з такою інформацією:

Для оперативного вирішення проблемних питань з оформлення та заповнення сертифікатів з перевезення товарів з України за формою EUR.1  звертатися за телефонами ДФС:

(044) 247-28-05,

(044) 247-27-70

або на поштову скриньку:

origin.unit@sfs.gov.ua

Крок 4. ПОШУК ПОТЕНЦІЙНИХ ПАРТНЕРІВ

Пошук партнерів на європейському ринку можна здійснювати за допомогою українських і європейських ресурсів.

Програми ЄС з підтримки бізнесу: Європейська мережа підприємств (EEN) – віртуальний торговельний майданчик у рамках Програми ЄС COSME (дізнатися більше про Програму).

В2В платформи, бізнес-портали (розміщення та пошук інформації про товари, послуги, постачальників, е-комерція):

​В2В платформиEuropagesAllbizMagentoDemandWareShopping Cart Elite та інші.​

Бізнес-порталиНімецький бізнес-портал, Інтернет-портал австрійського бізнесу за кордоном тощо.

Торгові палати, галузеві бізнес-асоціації - Міжнародні виставково-ярмаркові заходи та ділові форуми, Організація міжнародних форумів, виставок, пошук бізнес контактів Торгово-промислова палата УкраїниДелегація німецької економіки в Україні, Польсько-українська господарча палата (CWPU), Іспансько-Українська Торгова Палата для розвиткуТоргово-промислова палата Італії в Україні.

Для встановлення контактів з європейськими партнерами корисна участь у міжнародних бізнес-форумах, виставках і торгових місіях, які організовує Офіс із просування експорту при МЕРТ.

При Мінекономрозвитку на постійній основі діє телефонна лінія щодо надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україна та ЄС:

тел. +38 (044) 596-67-05

Графік роботи: Пн-Пт з 14:00 до 17:00.