Верховна Рада ухвалила низку документів, які сприятимуть європейській інтеграції України

21 жовтня під час євроінтеграційного пленарного засідання Верховна Рада України ухвалила рішення про ратифікацію таких документів:

  • Проєкт Закону №0094 «Про приєднання України до Конвенції про Європейський інститут лісу» 

Європейський інститут лісу – міжнародна організація, створена європейськими державами у формі асоціації для сприяння вивченню лісового господарства, лісів та збереження лісу на європейському рівні.  Діяльність Європейського інституту лісу направлена на формування загальноєвропейської лісової політики і консолідацію сучасних наукових знань про ліси у Європі.

Приєднання України до Конвенції про Європейський інститут лісу буде корисним для країни, оскільки вона зможе впливати на політику роботи організації, а також сприятиме розвитку її науково-дослідного потенціалу, ефективному об'єднання лісових наукових досліджень та передових методів і технологій лісоуправління багатьох європейських країн.

 

  • Проєкт Закону №0075 «Про ратифікацію Меморандуму про взаєморозуміння між Україною та Європейським поліцейським офісом стосовно конфіденційності та забезпечення збереження інформації»

У 2016 році Україна та Європол підписали Угоду про стратегічне та оперативне співробітництво. Це дозволяло Україні та країнам-членам ЄС посилити взаємодію для боротьби з міжнародною злочинністю. 

Така співпраця передбачає обмін оперативною інформацією між українськими та європейськими правоохоронцями. Верховна Рада зробила черговий крок у співпраці з Європолом, ратифікувавши Меморандум, який є невід’ємною частиною підписаної раніше Угоди, та врегульовує процедури захисту інформації, якою обмінюються органи правопорядку України та Європол.

  • Проєкт Закону №0123 «Про ратифікацію Гарантійної угоди «Проєкт розвитку АТ «Укрпошта»: Логістична мережа та Сільське відділення» між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку»

Законопроєктом пропонується ратифікувати вказану вище Угоду, що дозволить отримати АТ «Укрпошта» кредит від Європейського банку реконструкції та розвитку у сумі 63 млн. євро.

Проєкт «Логістична мережа» передбачає створення нових логістичних центрів АТ «Укрпошта» та встановлення сучасного сортувального обладнання в логістичних хабах та депо. Якісна логістична інфраструктура дозволить досягнути коротких термінів доставки поштових відправлень тримаючи при цьому конкурентні ціни.

Реалізація проєкту «Сільське відділення» забезпечить оновлення моделі роботи поштових відділень у селах, населенням менше, ніж 1 тис. осіб. Замість сільських стаціонарних нерентабельних відділень поштового зв’язку планується запровадити пересувні відділення поштового зв’язку з новими мобільними бригадами та з обов’язковим наданням послуг у кожному населеному пункті: доставка й приймання поштових відправлень, доставка пенсій, приймання платежів, продаж товарів першої необхідності тощо. Бригада, яка складатиметься з начальника, листоноші та водія-кур’єра на облаштованому спеціальному авто об’їжджатиме населені пункти за певним маршрутом і графіком.

  • Проєкт Закону №0113 «Про ратифікацію Листа про внесення змін № 3 до Фінансової угоди (проект «Програма розвитку муніципальної інфраструктури України») між Україною та Європейським інвестиційним банком»

Ухвалення законопроєкту створює правові підстави та запровадить процедурні умови (визначення відповідального виконавця, уточнення процедури закупівель, передумови вибірки та умови кредитування) для використання 50 млн євро кредиту Європейського інвестиційного банку для забезпечення здійснення вакцинації населення України від COVID-19. 

  • Проєкт Закону №0120 «Про ратифікацію Угоди про внесок між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку щодо участі України у Фонді Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля» 

Ухвалення Закону створює правові підстави для реалізації Угоди про внесок та забезпечить продовження участі України у Фонді Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля (далі – Фонд Е5Р) до 2029 року, що сприятиме інвестиціям у проєкти підвищення рівня енергоефективності у сфері комунального господарства, охорони навколишнього природного середовища, управління відходами та використання відновлюваних та альтернативних джерел енергії в Україні. 

  • Проєкт Закону №0111 «Про ратифікацію Угоди (у формі обміну нотами) між Кабінетом Міністрів України та Урядом Королівства Данія про здійснення оплачуваних видів діяльності членами сімей співробітників дипломатичних представництв та консульських установ»

Схвалення законопроєкту дозволяє ратифікувати зазначену Угоду, що сприятиме подальшій реалізації права на працю, підтримки рівня кваліфікації та отримання можливості для подальшого професійного розвитку членам сімей співробітників дипломатичних представництв та консульських установ України в Королівстві Данія і Королівства Данія в Україні. 

Ратифікація Угоди дозволить спростити порядок працевлаштування цієї категорії осіб та створити на взаємній основі правові підстави для працевлаштування як членів сімей працівників дипломатичної служби України в Данії, так і членів сімей персоналу дипломатичних установ Королівства Данія в Україні, що відповідатиме принципу взаємності. 

  • Проєкт Закону №0108 «Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Естонської Республіки про технічне та фінансове співробітництво»

Схвалення Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Естонської Республіки про технічне та фінансове співробітництво буде ратифіковано сприятиме активізації двостороннього співробітництва у відповідній сфері та збільшенню обсягів міжнародної технічної допомоги Україні.

  • Проєкт Закону 0089 «Про ратифікацію Угоди між Україною та Фінляндською Республікою про взаємну охорону інформації з обмеженим доступом»

Укладення Угоди обумовлено необхідністю створення правових засад взаємної охорони інформації з обмеженим доступом, обмін якою, у разі потреби, буде здійснюватися між сторонами в ході співробітництва в рамках окремих контрактів.

Суб’єктами виконання цього міжнародного договору з української сторони є державні органи, підприємства, установи та організації, які відповідно до національного законодавства провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею, та отримали дозвіл на передачу секретної інформації іноземному партнеру.