Парламент ухвалив за основу законопроєкт про поштовий зв’язок

17 листопада Верховна Рада України ухвалила в першому читанні законопроєкт «Про поштовий зв’язок» №4353. За результатами голосування законопроєкт підтримали 267 народних депутатів.

Про це повідомляє  офіційний веб портал Верховної Ради України.

Мета – гармонізація національного законодавства із законодавством ЄС у сфері надання послуг поштового зв’язку шляхом імплементації положень Директиви 97/67/ЄС.

Документ пропонує:

  • визначити правову основу діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку, зокрема повноваження центральних органів виконавчої влади та національного регулятора; 

  • права та обов’язки операторів поштового зв’язку та користувачів зазначених  послуг; 

  • врегулювати засади відповідальності операторів поштового зв’язку та користувачів послуг у цій сфері.

З метою приведення Закону України «Про поштовий зв’язок» у відповідність із положеннями Директиви 97/67/ЄС законопроєкт пропонує закріпити, що до універсальних послуг поштового зв’язку належать послуги з пересилання:

  • простих поштових відправлень, реєстрованих та з оголошеною цінністю листів масою до 2 кг;

  • посилок без оголошеної цінності масою до 10 кг;

  • відправлень для сліпих масою до 7 кг.

Також проєкт закону передбачає, що універсальні послуги поштового зв’язку надаються призначеним оператором поштового зв’язку, який визначається Кабінетом Міністрів України. Законопроєкт визначає повноваження національного регулятора встановлювати граничні ціни (тарифи) на пересилання простих та рекомендованих листів масою до 50 грамів та поштових карток. Також пропонується запровадити обов’язок ведення призначеним оператором роздільного обліку доходів та витрат, а саме за кожною універсальною послугою поштового зв’язку та окремо за іншими послугами поштового зв’язку, а також щорічно проводити аудит результатів роздільного обліку доходів та витрат.

Документ містить положення щодо відповідальності користувачів, зокрема, за збитки, завдані операторам поштового зв’язку або третім особам внаслідок вкладення до поштових відправлень предметів, заборонених до пересилання, або неналежного упакування вкладення, що пересилається, та відповідальності операторів поштового зв’язку перед користувачами за невиконання чи неналежне виконання своїх обов’язків.