«‎Відкрите небо» та усунення бар'єрів у торгівлі: Ольга Стефанішина провела зустріч з Єврокомісаркою Адіною Велян

17 листопада під час робочого візиту до Брюсселя Віцепрем’єр-міністерка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина провела зустріч з Єврокомісаркою з питань транспорту Адіною Велян. 

Вони обговорили впровадження в Україні положень Угоди про спільний авіаційний простір з ЄС (САП), включення українських річок до Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T), а також врегулювання питання щодо кількості дозволів для українських перевізників вантажів автотранспортом. 

Ольга Стефанішина зазначила, що тимчасове застосування Угоди про САП вже позитивно вплинуло на розвиток повітряного сполучення між Україною та ЄС, а отже у перспективі сприятиме розвитку туризму та бізнес-контактів. Так, після підписання Угоди ряд авіакомпаній заявили про відкриття нових рейсів. 

«‎Угода про спільний авіапростір з ЄС була підписана зовсім нещодавно, проте ми вже бачимо перші практичні результати. Очікуємо, коли Угода набере повної чинності, аби всі переваги “відкритого неба” стали доступними для наших авіаперевізників та громадян», – сказала Віцепрем’єр-міністерка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України. 

Сторони узгодили наступні кроки для імплементації Угоди про САП, а також підтвердили намір спільно працювати над її вчасним впровадженням.

Окрему увагу Ольга Стефанішина звернула на перешкоди для розвитку торгівлі між Україною та ЄС, що суперечать Угоді про асоціацію та Зоні вільної торгівлі, а саме  питанню браку дозволів на автомобільні вантажні перевезення територією Польщі. 

«‎Євросоюз є найбільшим торговельним партнером України, що займає близько 40% від зовнішнього товарообігу держави, і ми спостерігаємо тенденцію до зростання двосторонньої торгівлі. Однак штучні обмеження у вигляді дозволів на вантажні автомобільні перевезення стримують розвиток торгівлі і ми вважаємо, що це порушує положення Угоди про асоціацію. Це також створює ряд проблем для наших партнерів з Франції, Німеччини, Бельгії та Нідерландів, оскільки українські вантажоперевізники не можуть виконати зобов’язання за контрактами», – сказала Ольга Стефанішина. 

Віцепрем’єр-міністерка наголосила на важливості усунення торговельних бар'єрів через покращення сполученості між Україною та ЄС, а також недопущення дискримінації у наданні послуг, пов'язаних з експортом і транзитом.

Урядовиця також підкреслила, що повноцінна робота Транс'європейської транспортної мережі можлива лише за умови включення до неї українських водних шляхів. Ольга Стефанішина поінформувала про намір України розвивати внутрішній водний транспорт, базуючись на ухваленому минулого року рамковому законі, а також переваги, які це відкриває для обох сторін, зокрема у сфері розвитку мультимодальних перевезень.

«‎Ми очікуємо, що річки Дніпро та Південний Буг стануть частиною регіональної мережі TEN-T. Ця транспортна мережа є надзвичайно важливою для розвитку сумісної залізничної мережі по всьому ЄС і Україні, а також сполучення залізниці з терміналами на внутрішніх річках, аеропортами та відповідними пунктами на дорогах. Усе це дозволить нам швидше реалізувати європейський зелений порядок денний, перенаправивши перевезення вантажів з доріг на залізну дорогу, річки та моря», – сказала Ольга Стефанішина. 

Єврокомісарка розповіла про плани ЄС у рамках впровадження Стратегії сталої і розумної мобільності ЄС, яка передбачає трансформацію європейської транспортної системи так, щоб викиди від транспорту скоротилися на 90% до 2050 року. 

Віцепрем'єрка підкреслила готовність України співпрацювати з ЄС у цій сфері та зробити свій внесок у досягнення цілей Стратегії, зокрема наголосивши на потенціалі України у розвитку мультимодальних перевезень, внутрішнього водного транспорту та цифрової трансформації.