Ефективна комунікація євроінтеграції є необхідною умовою для підготовки України до майбутнього членства в ЄС − Ольга Стефанішина

46,4% громадян вважають, що європейська інтеграція − це зміна якості роботи держави: зручні послуги, повага до громадян та забезпечення умов для гідного життя та праці. 38.1% пов’язують євроінтеграцію із життям за стандартами Євросоюзу (соціальними, економічними, правовими). 

Такі результати національного опитування були представлені 25 лютого під час круглого столу «Нагальні завдання комунікації європейської інтеграції в Україні», який був організований проектом ЄС Association4U. Учасники заходу обговорили пріоритети, інструменти та ресурси для цілеспрямованої та ефективної комунікації євроінтеграції в Україні.

«Євроінтеграція є тією змістовною рамкою, яка оформлює діяльність влади, визначає її пріоритети, напрямки, фундаментальні реформи і зміни, що відбуваються сьогодні в державі, і до яких має прагнути кожна країна, така як ми. Це великий цивілізаційний процес і він, за визначенням, не робиться швидко, не міряється політичними циклами. Щоб ініціативи та реформи Уряду знаходили підтримку громадян, вони мають бути зрозумілими, чіткими та послідовними. За кожною зміною має відстежуватись глобальна мета − членство України в ЄС», − сказала Віцепрем’єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина. 

Вона також підкреслила, що членство України в ЄС перестало бути гіпотетичним і стало питанням часу, яке має вирішитися до кінця поточного десятиліття. Очевидно, що комунікація такої важливої сфери має бути чітким та спланованим на роки процесом.   

«Сьогодні євроінтеграція має сприйматися як щось життєве, просте та стосується кожного з нас. Проте близько 40% громадян досі жодного разу не бачили інформації про поступ держави у євроінтеграційному процесі і не мають ніяких уявлень щодо переваг євроінтеграції, − зауважила Оксана Сікора, радниця Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції. − Ми повинні створити інформаційну супермагістраль, щоб наповнити якісним змістом інформаційне поле та пояснити на практиці, як інтеграція до ЄС допоможе українцям втілювати свої плани та мрії, мати кращі можливості для життя, навчання та самореалізації. Наша амбітна ціль − уже через 2 роки в Україні має суттєво зрости розуміння, що якісні дороги, зручні державні послуги, більше економічних можливостей, більше демократії і свободи − це євроінтеграція».

Вона подякувала партнерам з Association4U за розробку матеріалів в рамках всеукраїнської інформаційної кампанії EUКраїна та наголосила на важливості підтримки інших міністерств, зокрема Міністерства культури та інформаційної політики для розміщення інформаційних матеріалів у засобах зовнішньої реклами, на ТВ та інших каналах.  

Переглянути відео трансляцію події можна за посиланням.

Про соцдослідження 

Національне опитування в рамках «Омнібус» було проведене Київським міжнародним інститутом соціології у грудні 2020 року. Дослідження включало 4 питання щодо сприйняття українськими громадянами євроінтеграції, пов’язаних із нею реформ та їх переваг, а також комунікації щодо євроінтеграції. Результати цього опитування можуть стати основою як для вдосконалення поточних комунікаційних планів на 2021 рік, так і для розробки комунікаційної стратегії щодо євроінтеграції на 2022-2025 роки, що буде розпочато Міністерством культури у 2021 році.

Про кампанію EUКраїна

Урядова кампанія EUКраїна розповідає про 6 базових європейських цінностей, розкриває практичний зміст євроінтеграції і ті переваги та можливості, які з’являються в житті українців завдяки інтеграції нашої країни до ЄС. Кампанія здійснюється за підтримки Представництва Європейського Союзу в Україні. Перший етап кампанії стартував у грудні 2020 року.