Продовжується прийом заявок на 4 конкурси Креативної Європи для представників медіа та новинних ЗМІ

Продовжується прийом заявок на конкурси Креативної Європи для представників медіа та новинних ЗМІ. По таким конкурсам можуть брати участь заявники з України у складі консорціумів (тобто ставати партнерами з європейськими організаціями/заявниками):

  • Журналістські партнерства

 

Ціль конкурсу: 

Журналістські партнерства повинні заохочувати системну співпрацю між професійними новинними медіа-організаціями для підвищення життєздатності та конкурентоспроможності професійно виробленої журналістики, зосереджуючись на спільній трансформації бізнесу та/або спільних журналістських проектах.

Очікувані результати: 

  • Розбудова секторальних мереж для обміну передовим досвідом між професіоналами ЗМІ;
  • Відкриття центрів знань для підсекторів навколо технічних форматів (онлайн-преса, радіо/подкасти, телебачення тощо) та/або журналістських жанрів (локальна/регіональна журналістика, журналістика суспільних інтересів, журналістика даних, журналістські розслідування тощо);
  • Набуття та вдосконалення професійних навичок журналістами, а також професіоналами медіабізнесу;
  • Збільшення інноваційності та креативності в журналістських виробничих процесах та процесах розповсюдження інформації;
  • Підвищений інтерес до журналістики серед різних соціальних, мовних та вікових груп;
  • Підвищена ефективність журналістського контенту.

Заявки мають бути подані консорціумами (об’єднаннями організацій) таким чином:  

повинні бути подані консорціумом щонайменше з 3 заявників (бенефіціарів; не афілійованих осіб), що відповідає таким умовам:

  • мінімум 3 організації з 3 різних країн (одна з них Україна);
  • консорціуми можуть включати некомерційні, державні та приватні ЗМІ (у тому числі письмову/онлайн-пресу, радіо/подкасти, телебачення тощо), а також інші організації, які зосереджуються на ЗМІ (включаючи медіа-асоціації, НУО, журналістські фонди та навчальні організації тощо).

Опис заходів та вимоги до проєктів, які можуть бути підтримані: 

Передбачається підтримка спільних проектів у будь-якому (під)секторі та/або жанрі ЗМІ, які мають на меті посилити співпрацю та впровадити системні зміни в ширшій екосистемі ЗМІ. Запропоновані види діяльності мають бути чітко обґрунтовані та базуватися на потребах обраного (під)сектору(ів). Пропоновані партнерства заохочують до залучення організацій із країн/регіонів з різними медіа-можливостями.

Ці заходи мають бути спрямовані на обслуговування ширшої екосистеми по всій Європі, включаючи невеликі медіа. Заохочується обмін передовим досвідом між операторами медіа-ринків з різноманітними характеристиками (мови, обсягів виробництва, розмірів, рівнів цифровізації тощо) для сприяння взаємному навчанню.

Діяльність має включати конкретні результати та встановлювати чіткі, об’єктивно перевірені та кількісно вимірювані показники ефективності на середньостроковий період та кінець проекту. Розрахункове охоплення має бути точнішим, ніж сума доступних каналів розповсюдження, і має бути підтверджене детальним планом охоплення, а також доказом зацікавленості цільових груп.

Усі Партнерства працюватимуть із повною редакційною незалежністю. Вони повинні поважати професійні, загальноприйняті редакційні стандарти. Вибрані стандарти мають бути зазначені в пропозиції та підтверджені підписаною Декларацією про стандарти та незалежність ЗМІ.

Дедлайн подачі заявки: 07 вересня 2022 17:00 CET

Оцінка заявок: вересня-листопад 2022

Оголошення результатів конкурсу: грудень 2022

Підписання грантового договору: лютий 2023

Тривалість проєкту: до 24 місяців (можливі продовження, якщо вони належним чином обґрунтовані).

Хто може подати заявку: 

  • юридичні особи
  • координатор консорціуму (партнерства) має існувати понад 2 роки, обмежень по партнерах немає
  • зареєстровані в країні-учасниці програми “Креативна Європа”, яка бере участь у підпрограмі “Культура”
  • фізичні особи подавати заявку НЕ МОЖУТЬ
  • ФОПи подавати заявку МОЖУТЬ

Всі деталі за посиланням.

  • Інноваційні лабораторії

Ціль конкурсу: 

Заохочувати інноваційні підходи до створення контенту, доступу, розповсюдження та просування в культурних, творчих секторах та суміжних секторах, у тому числі з урахуванням цифрового переходу, що охоплює як ринковий, так і неринковий виміри.

Очікувані результати: 

  • посилення спроможності культурного, креативного та аудіовізуальних секторів через міжсекторальну співпрацю;
  • покращення процесу “екологізації” європейського аудіовізуального, культурного і творчих секторів через міжсекторальну співпрацю;
  • посилення обміну знаннями між секторами креативних індустрій;
  • посилення видимості, доступності та розмаїття європейського контенту в цифрову епоху;
  • покращення бізнес-моделей та використання даних;
  • збільшення потенційної аудиторії європейського контенту в цифрову епоху.  

Опис заходів, які можуть бути підтримані: 

  • Управління правами та монетизація, водночас забезпечення прозорості і справедливої винагороди для митців і художників;
  • Збір та аналіз даних, з особливим акцентом на прогнозуванні створення контенту та розвитку аудиторії;
  • Екологізація ланцюга створення цінностей у креативному та культурному секторах та сприяння міжгалузевим інноваціям для сталості, інклюзивності та добробуту серед аудіовізуального та інших культурних і творчих секторів, включаючи дії, які сприяють ініціативі «Новий європейський Баухаус»;
  • Інноваційні освітні інструменти та контент із використанням креативності для вирішення суспільних проблем, таких як дезінформація, фейкові новини тощо.

Вимоги до проєктів: 

Заходи мають підтримувати розробку інноваційних інструментів, моделей і рішень, які можуть бути застосовані в аудіовізуальному, культурному і творчому секторах. Вони мають бути спрямовані на підтримку конкурентоспроможності, процесу екологізації, співпраці, поширення, видимості, доступності, різноманітності та/або підтримки аудиторії в різних секторах. Рішення повинні легко відтворюватися і мати ринковий потенціал. 

У 2022 році, також охоплюються наступні теми:

• Озеленення

• Інноваційні освітні інструменти для вирішення актуальних суспільних тем.

Заявки повинні представляти відповідні стратегії для забезпечення більш стійкої та екологічно-спрямованої промисловості та забезпечення гендерного балансу.

Заявки мають бути подані консорціумами (об’єднаннями організацій) наступним чином:  

повинні бути подані консорціумом щонайменше з 3 заявників (бенефіціарів; не афілійованих осіб), що відповідає таким умовам:

  • мінімум 2 організації з 2 різних країн;
  • консорціум повинен представити різноманітний спектр експертизи у кількох культурних і творчих секторах, включаючи аудіовізуальний.

Бюджет конкурсу: 13,6 млн євро.

Дедлайн подачі заявки: 07 вересня 2022 17:00 CET

Оцінка заявок: вересень-грудень 2022

Оголошення результатів конкурсу: січень 2023

Підписання грантового договору: березень 2023

Тривалість проєкту: до 24 місяців (можливі продовження, якщо вони належним чином обґрунтовані).

Хто може подати заявку: 

  • юридичні особи
  • зареєстровані в країні-учасниці програми “Креативна Європа”, яка бере участь у підпрограмі “Медіа”
  • фізичні особи подавати заявку НЕ МОЖУТЬ
  • ФОПи подавати заявку МОЖУТЬ

Всі подробиці за посиланням.

  • Медійні ради та професійні стандарти

Ціль конкурсу:

Сприяти міжгалузевій діяльності, спрямованій на пристосування до структурних і технологічних змін, з якими стикаються медіа (ЗМІ), включаючи посилення вільного, різноманітного та плюралістичного медіа-середовища, якісної журналістики та медіа грамотності, в тому числі у цифровому середовищі. 

План дій щодо європейської демократії підкреслює, що прозорість і відповідність професійним нормам і стандартам є важливими для громадської довіри до ЗМІ, і спрямований на підтримку Європейської співпраці між національними медійними радами, іншими органами саморегулювання ЗМІ, незалежними медіарегуляторами та мережами журналістів, а також ініціативи, що сприяють журналістському партнерству та стандартам. Водночас у Плані дій підкреслюється, що фізичні й онлайн-загрози та напади на журналістів зростають у кількох країнах ЄС, і пропонується стале фінансування проектів, зосереджених на юридичній та практичній допомозі журналістам у ЄС та інших країнах, включаючи тренінги з безпеки та кібербезпеки для журналістів і дипломатичну підтримку.

Очікувані результати: 

З одного боку, ця діяльність має на меті подальше зміцнення позицій рад з питань преси та медіа в конвергентному (суміжному) медіа-середовищі, а з іншого – допомогти у подальшому розвитку деонтологічних стандартів. Її результати включатимуть розробку та підтримку бази даних про органи саморегулювання ЗМІ; обмін передовим досвідом; підтримку нових медійних рад; навчання для журналістів; співпраця з медіа регуляторами; допомога в розробці журналістських стандартів, у тому числі через Загальноєвропейську робочу групу. Це продовження підготовчої діяльності «Медійні ради в цифрову епоху».

Паралельно очікується, що ця діяльність надасть практичну допомогу для захисту журналістів, які перебувають під загрозою, включаючи конкретні інструменти, такі як консультації та юридична підтримка, а також надання притулку та матеріально-технічної допомоги, що дасть можливість таким журналістам продовжувати свою професійну діяльність. У разі потреби це може включати фінансову підтримку. Проект також буде організовувати візити до постраждалих країн. Діяльність по боротьбі з безкарністю повинна підтримуватися допомогою адвокатів. Використані інструменти будуть налаштовані відповідно до індивідуальних потреб у кожному конкретному випадку.

Порушення свободи преси та медіа систематично та всебічно відстежуватимуть у всьому ЄС, щоб забезпечити надання достовірної та вичерпної інформації про такі порушення широкій громадськості, а також європейським установам. Моніторинг має бути спрямований на раннє попередження про порушення. Сповіщення щодо країн ЄС та країн-кандидатів систематично публікуватимуться на спеціальному веб-сайті. Також будуть публікуватися регулярні звіти з переліком усіх попереджень і визначенням основних тенденцій. Такий моніторинг генеруватиме дані та інформацію, що виходить за рамки чи досяжність кількох існуючих інструментів моніторингу, охоплюючи, зокрема, ризики для свободи та плюралізму ЗМІ, а також окремі серйозні інциденти та реакцію органів влади на них.

Опис заходів, які можуть бути профінансовані: 

  • Медійні ради та професійні стандарти: ведення та розвиток бази даних
  • Обмін передовим досвідом
  • Посилення Загальноєвропейської робочої групи
  • Підтримка нових медійних рад
  • Тренінги для журналістів
  • Співпраця з медіа регуляторами
  • Подальше дослідження журналістських стандартів

Вимоги до проєктів: 

Заявки мають бути подані консорціумом (об’єднанням організацій) щонайменше з 2х заявників (бенефіціарів; не афілійованих організацій), кожен з яких відповідає таким умовам:

  • мінімум 2 незалежні організації з 2 різних країн (країн які можуть приймати участь у конкурсі);
  • заявки можуть бути подані такими організаціями або їх комбінацією: неприбуткові організації (приватні або державні); міжнародні організації; університети; заклади освіти; дослідницькі центри.

Діяльність повинна включати, зокрема:

  • збір та обробка даних;
  • діяльність спрямована на покращення мереж, обмін передовим досвідом та координація;
  • конференції, семінари;
  • навчальна діяльність;
  • заходи з підвищення обізнаності та поширення;
  • дослідження, аналізи, розмітка проектів;
  • фінансова підтримка третіх сторін.

Проекти мають відповідати політичним інтересам та пріоритетам ЄС.

Фінансова підтримка третіх сторін дозволяється для грантоотримувачів за таких умов:

  • заявка містить вичерпний перелік видів діяльності, для яких третя сторона може отримати фінансову підтримку з наступного фіксованого переліку:
  • Пряма підтримка журналістів, які знаходяться під загрозою (безпека або судові витрати);
  • Спеціальна підтримка НГО, які працюють у сфері свободи ЗМІ та безпеки журналістики.
  • заява містить визначення осіб або категорій осіб, які можуть отримати фінансову допомогу з таких категорій:
  • журналісти та співробітники медіа (фізичні особи);
  • НГО.
  • заявка містить критерії для надання фінансової підтримки
  • заявка містить максимальну суму, яка має бути надана кожній третій стороні, та критерії для її визначення.

Бюджет конкурсу: 1 млн євро

Максимальний розмір гранту: не менше 60 000 євро

Дедлайн подачі заявки: 20 вересня 2022 17:00 CET (Брюссель)

Оцінка заявок: жовтень-листопад 2022

Оголошення результатів конкурсу: грудень 2022

Підписання грантового договору: лютий 2023

Тривалість проєкту: до 24 місяців (можливі продовження, якщо вони належним чином обґрунтовані).

Хто може подати заявку:

  • юридичні особи (державні або приватні організації)
  • бути зареєстрованими в країні-учасниці програми «Креативна Європа»
  • фізичні особи подавати заявку НЕ МОЖУТЬ
  • ФОПи подавати заявку МОЖУТЬ

Всі деталі за посиланням.

  • Механізм швидкого реагування 

Ціль конкурсу:

Сприяти міжгалузевій діяльності, спрямованій на пристосування до структурних і технологічних змін, з якими стикаються медіа (ЗМІ), включаючи посилення вільного, різноманітного та плюралістичного медіа-середовища, якісної журналістики та медіа грамотності, в тому числі у цифровому середовищі. 

План дій щодо європейської демократії підкреслює, що прозорість і відповідність професійним нормам і стандартам є важливими для громадської довіри до ЗМІ, і спрямований на підтримку Європейської співпраці між національними медійними радами, іншими органами саморегулювання ЗМІ, незалежними медіарегуляторами та мережами журналістів, а також ініціативи, що сприяють журналістському партнерству та стандартам. Водночас у Плані дій підкреслюється, що фізичні й онлайн-загрози та напади на журналістів зростають у кількох країнах ЄС, і пропонується стале фінансування проектів, зосереджених на юридичній та практичній допомозі журналістам у ЄС та інших країнах, включаючи тренінги з безпеки та кібербезпеки для журналістів і дипломатичну підтримку.

Очікувані результати: 

З одного боку, ця діяльність має на меті подальше зміцнення позицій рад з питань преси та медіа в конвергентному (суміжному) медіа-середовищі, а з іншого – допомогти у подальшому розвитку деонтологічних стандартів. Її результати включатимуть розробку та підтримку бази даних про органи саморегулювання ЗМІ; обмін передовим досвідом; підтримку нових медійних рад; навчання для журналістів; співпраця з медіа регуляторами; допомога в розробці журналістських стандартів, у тому числі через Загальноєвропейську робочу групу. Це продовження підготовчої діяльності «Медійні ради в цифрову епоху».

Паралельно очікується, що ця діяльність надасть практичну допомогу для захисту журналістів, які перебувають під загрозою, включаючи конкретні інструменти, такі як консультації та юридична підтримка, а також надання притулку та матеріально-технічної допомоги, що дасть можливість таким журналістам продовжувати свою професійну діяльність. У разі потреби це може включати фінансову підтримку. Проект також буде організовувати візити до постраждалих країн. Діяльність по боротьбі з безкарністю повинна підтримуватися допомогою адвокатів. Використані інструменти будуть налаштовані відповідно до індивідуальних потреб у кожному конкретному випадку.

Порушення свободи преси та медіа систематично та всебічно відстежуватимуть у всьому ЄС, щоб забезпечити надання достовірної та вичерпної інформації про такі порушення широкій громадськості, а також європейським установам. Моніторинг має бути спрямований на раннє попередження про порушення. Сповіщення щодо країн ЄС та країн-кандидатів систематично публікуватимуться на спеціальному веб-сайті. Також будуть публікуватися регулярні звіти з переліком усіх попереджень і визначенням основних тенденцій. Такий моніторинг генеруватиме дані та інформацію, що виходить за рамки чи досяжність кількох існуючих інструментів моніторингу, охоплюючи, зокрема, ризики для свободи та плюралізму ЗМІ, а також окремі серйозні інциденти та реакцію органів влади на них.

Опис заходів, які можуть бути профінансовані: 

  • Моніторинг порушень свободи преси та медіа і надання практичної допомоги по захисту журналістів, які під загрозою
  • Розробка та керування загальноєвропейським механізмом швидкого реагування для підтримки свободи ЗМІ та безпеки журналістів, що охоплює всі країни-члени ЄС
  • Надання юридичної та практичної підтримки журналістам та іншим представникам медіа за потреби
  • Організація адвокаційних місій до місць, де журналістам загрожує небезпека
  • Моніторинг стану свободи ЗМІ в країнах-членах ЄС та країнах-кандидатах
  • Організація кампаній по підвищенню обізнаності у сфері свободи ЗМІ та
  • безпеки журналістів
  • Забезпечення діяльності з комунікації та поширення інформації.
  • Контроль та оцінка діяльності

Вимоги до проєктів: 

Заявки мають бути подані консорціумом (об’єднанням організацій) щонайменше з 2х заявників (бенефіціарів; не афілійованих організацій), кожен з яких відповідає таким умовам:

  • мінімум 2 незалежні організації з 2 різних країн (країн які можуть приймати участь у конкурсі);
  • заявки можуть бути подані такими організаціями або їх комбінацією: неприбуткові організації (приватні або державні); міжнародні організації; університети; заклади освіти; дослідницькі центри.

Діяльність повинна включати, зокрема:

  • проекти співпраці;
  • конференції, семінари;
  • навчальна діяльність;
  • заходи з поширення та підвищення обізнаності;
  • діяльність, спрямована на створення та вдосконалення мереж, обмін передовим досвідом;
  • діяльність, спрямована на створення та вдосконалення цифрових інструментів;
  • дослідження, аналізи, розмітка проектів;
  • правова та практична підтримка журналістів;
  • адвокаційні місії;
  • фінансова підтримка третіх сторін.

Проекти мають відповідати політичним інтересам та пріоритетам ЄС.

Фінансова підтримка третіх сторін дозволяється для грантоотримувачів за таких умов:

  • заявка містить вичерпний перелік видів діяльності, для яких третя сторона може отримати фінансову підтримку з наступного фіксованого переліку:
  • Пряма підтримка журналістів, які знаходяться під загрозою (безпека або судові витрати);
  • Спеціальна підтримка НГО, які працюють у сфері свободи ЗМІ та безпеки журналістики.
  • заява містить визначення осіб або категорій осіб, які можуть отримати фінансову допомогу з таких категорій:
  • журналісти та співробітники медіа (фізичні особи);
  • НГО.
  • заявка містить критерії для надання фінансової підтримки
  • заявка містить максимальну суму, яка має бути надана кожній третій стороні, та критерії для її визначення.

Бюджет конкурсу: 3.1 млн євро

Максимальний розмір гранту: не менше 60 000 євро

Дедлайн подачі заявки: 20 вересня 2022 17:00 CET (Брюссель)

Оцінка заявок: жовтень-листопад 2022

Оголошення результатів конкурсу: грудень 2022

Підписання грантового договору: лютий 2023

Тривалість проєкту: до 24 місяців (можливі продовження, якщо вони належним чином обґрунтовані).

Хто може подати заявку:

  • юридичні особи (державні або приватні організації)
  • бути зареєстрованими в країні-учасниці програми “Креативна Європа”
  • фізичні особи подавати заявку НЕ МОЖУТЬ
  • ФОПи подавати заявку МОЖУТЬ

Всі деталі за посиланням.