2018 рік став знаковим роком для українського ринку авіаційних послуг і може увійти в історію українського авіаринку як “рік лоукостерів”. Про це пише Центр транспортних стратегій у матеріалі “Рік лоукостерів: Як низькобюджетні авіакомпанії розширювали присутність в Україні”.
Як йдеться в статті, крім гучного і очікуваного багатьма приходу Ryanair, цього року суттєво наростив свою присутність Wizz Air. А на тлі роботи цих гігантів продовжували працювати і навіть дещо розширювати маршрутну мережу менші компанії.
“2018 рік є, без перебільшення, знаковим роком для українського ринку авіаційних послуг. В результаті складних переговорів в Україну зайшла найбільша лоукост-авіакомпанія Європи – Ryanair. Інший великий перевізник, Wizz Air, оголосив про створення дочірньої компанії в Україні, що дасть можливість виконувати внутрішні рейси. Створена українська авіакомпанія SkyUP”, – прокоментував підсумки авіаційного року Міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Так, з 28 жовтня по 2 листопада відбувся “великий розліт” Ryanair з Києва та Львова відразу за 16-ма напрямками до 7 країн Європи. У листопаді лоукостер побив власний рекорд пасажиропотоку, перевізши за місяць понад 10 млн пасажирів на всіх своїх напрямках.
У наступному році ірландський перевізник планує відкрити нові рейси в Манчестер, Афіни, Софію, Пафос і Дублін. А з лютого з України почне літати Laudamotion – австрійська “дочка” Ryanair за маршрутом Київ-Відень.
Що стосується угорського лоукостера Wizz Air – вже до кінця року він обслуговує 36 напрямів з України, 18 з яких були відкриті у 2018 році.
Так, Київ отримав чотири додаткові маршрути – в Лісабон, Таллінн, Берлін, Відень. Також перевізник перевів рейс до Франкфурта, який до цього виконувався в аеропорт Хан, в головний аеропорт німецького міста. Зі Львова цього року Wizz Air почав літати в Дортмунд (після 4-річної перерви), Гданськ, Катовіце, Лондон (Лутон), Вільнюс, Братиславу і Франкфурт (Хан).
Проте, як сказано у статті, головною подією стало повернення лоукостера до Харкова. Найбільше місто східної України довгий час було обділене увагою бюджетних авіакомпаній, і тільки в квітні угорська авіакомпанія відновила свою роботу там, запустивши рейс Харків-Дортмунд. Влітку стартував рейс до Катовіце, восени – до Гданська, Вроцлава, Лондона (Лутон) і Відня.
У 2018-му розширювала свою діяльність в Україні італійсько-албанська авіакомпанія Ernest Airlines, яка почала польоти в грудні 2017-го (зі Львова до Мілана (Бергамо), Неаполь і Венецію і з Києва – в Мілан (Бергамо) і Неаполь). У червні Ernest доповнив список своїх маршрутів ще одним рейсом до Мілана (цього разу в аеропорт Мальпенса) і Рима зі Львова і в Болонью – з Києва, а в жовтні відбулися перші рейси авіакомпанії в Рим і Мілан (Мальпенса) з аеропорту Київ.
За словами Міністра інфраструктури, сьогодні активно користуються послугами авіакомпаній лише 5% українців, тому потенціал для розвитку ринку – величезний. Він вважає, що за десять років “привчити” літати можна буде кожного другого українця.
“Наша мета – щоб це було в десять разів більше, 50%, вже до 2030 року. Я вірю, що ця цифра досяжна”, – підсумував Міністр.
Оригінал статті читайте за посиланням.