На двох дільницях на кордоні Україна - Польща відновлено рух поїздів. Для цього Укрзалізниця відремонтувала майже 70 км колій, оновила 10 мостів на дільницях Держкордон – Старжава – Хирів – Нижанковичі – Держкордон (лінія 102) та Хирів – Самбір.
Про це повідомляє Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.
Також Укрзалізниця відремонтувала вокзальну інфраструктуру в Хирові, Нижанковичах та Старжаві.
«Завдяки завершенню цих проєктів ми суттєво наростимо пропускну спроможність нашого західного кордону, зокрема його ключового напрямку – польського. Це додаткові можливості для експортерів, додаткові логістичні шляхи для транспортування міжнародної допомоги Україні та прискорення практичної інтеграції України в європейський ринок», – прокоментував Віцепрем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Крім цього, продовжується розвиток автомобільної прикордонної інфраструктури в межах проєкту «Відкритий кордон», ініційованого Президентами України та Польщі.
Зокрема, відкрито для руху вантажних транспортних засобів, що прямують без вантажу, пункт пропуску «Нижанковичі – Мальховіце», модернізовано та збільшено пропускну спроможність пункту «Краківець – Корчова», а також знайдено інфраструктурне рішення для зменшення черг в пункті «Ягодин – Дорогуськ».
«У найближчій перспективі очікується відновлення руху поїздів міжнародною дільницею Мальховіце – Нижанковичі – Старжава – Кросценко. Маємо черговий позитивний досвід співпраці урядів України та Республіки Польщі у контексті відкриття залізничних сполучень, продовжуємо налагоджувати транскордонну співпрацю», – підкреслив заступник начальника Львівської ОВА Юрій Бучко.
Довідково
Проєкт «Відкритий кордон» запущений у червні 2022 року, передбачає ліквідацію вузьких місць на західному кордоні та покращення логістики на напрямку Україна – ЄС.
Зокрема, він передбачає реконструкцію інфраструктури існуючих пунктів пропуску (включно з під`їзними дорогами), побудову нових пунктів, а також запровадження спільного прикордонно-митного контролю з державами-сусідами.
Необхідність проєкту серед іншого викликана блокадою українських портів росією з початку повномасштабного вторгнення та різким зростанням навантаження на сухопутні пункти перетину кордону.