Уряд підготував пам’ятку для українських туристів

У Кабінеті міністрів України підготували спеціальну пам’ятку для громадян України, що збираються скористатися послугами туристичних операторів.

На сайті Держпродспоживслужби оприлюднені рекомендації, що стануть у нагоді всім туристам.

Подібні рекомендації розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби.

Уряд рекомендує, перш за все, при укладенні договору на туристичне обслуговування, перевірити, щоб:

  • туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку у розділі "Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр");
  • в договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
  • в договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
  • готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
  • були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
  • кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.

В подорож обов’язково візьміть з собою:

  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента);
  • контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.

У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги* за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:

  • фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
  • розрахункові квитанції понесених витрат тощо.

У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови, Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.

Порушенням ліцензійних умов вважається :

невидача туристу:

  • договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
  • договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
  • проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);
  • відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
  • невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
  • відсутність у туроператора власного веб-сайту;
  • провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
  • відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
  • наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;
  • відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
  • відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
  • відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
  • неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
  • невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами.

Права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів можна завантажити тут.

*стаття 20 Закону України "Про туризм"

Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності:

  • наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;
  • наявні оргтехніка та програмна забезпечення, засоби телефонного зв'язку, доступ до Інтернету;
  • при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;
  • на видному та доступному для туриста місці розміщена наступна інформація:
  1. копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;
  2. відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);
  3. книга відгуків та пропозицій громадян;
  4. Закон України "Про захист прав споживачів";
  5. Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;
  6. місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.