Верховна Рада ухвалила у першому читанні зміни до Митного кодексу України щодо імплементації деяких положень Митного кодексу Європейського Союзу
24.04.2024
24 квітня, Верховна Рада України ухвалила у першому читанні євроінтеграційний законопроєкт №10411 про внесення змін до Митного кодексу України щодо імплементації деяких положень Митного кодексу Європейського Союзу.
Документ спрямовано на виконання урядового Плану заходів з виконання рекомендацій Європейської Комісії, представлених у Звіті про прогрес України в рамках Пакета розширення Європейського Союзу 2023 року від 9 лютого 2024 року. Зокрема, на виконання рекомендації 94 в межах переговорного кластеру 3 “Конкурентоспроможність та інклюзивний розвиток”, розділу 29 “Митний Союз” щодо “досягнення прогресу у сферах, пов’язаних з митними процедурами, митним боргом та застосуванням гарантій, а також спрощенням митних формальностей, розроблення нової редакції Митного кодексу України”.
Метою ухвалення законопроєкту є впровадження європейських практик у здійснення митної справи в Україні, наближення національного законодавства до законодавства Європейського союзу, на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (Глави 5 Розділу IV).
Законопроектом пропонується:
- запровадити нові терміни та привести існуючу термінологію Кодексу у відповідність до термінології європейського законодавства, зокрема Регламенту № 952/2013;
- запровадити концепцію митного представництва, аналогічну тій, що функціонує в країнах ЄС: визначити загальні засади представництва, розділення видів представництва на пряме та непряме, розмежування відповідальності суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності та митного представника;
- удосконалити критерії надання авторизацій, як наслідок існуючої необхідності в усуненні неточностей формулювань після початку розгляду заяв про надання авторизації на застосування спрощень;
- запровадити підхід ЄС щодо узагальнення положень стосовно митних режимів, зокрема доповнити Кодекс новими статтями, які передбачають зміни щодо:
1) авторизацій для поміщення товарів у митні режими імпорту (в частині процедури кінцевого використання), тимчасового ввезення, переробки на митній території, переробки за межами митної території;
2) запровадження умови зберігання документів та ведення записів, як умови отримання авторизації;
3) визначення механізму передачі прав та обов’язків утримувача авторизації (утримувача процедури);
4) надання можливості переміщення товарів, які перебувають під митним контролем, у рамках відповідного митного режиму, без поміщення товарів у митний режим транзиту;
5) розширення переліку звичайних операцій з товарами та чіткого регламентування вимог до їх здійснення;
6) еквівалентних товарів та умов їх використання;
7) завершення та припинення митних режимів, звітування про завершення митного режиму;
8) особливостей моніторингу відповідності умовам, визначеним в авторизації для поміщення товарів у митний режим;
- привести положення Кодексу щодо доставки, пред’явлення товарів, а також їх тимчасового зберігання під митним контролем (глави 28, 29 Кодексу) у відповідність до Регламентів ЄС;
- удосконалити розділ VII Кодексу щодо зберігання товарів, транспортних засобів комерційного призначення на складах митних органів та розпорядження ними;
- удосконалити розділ XIV Кодексу щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України на виконання заходів, передбачених Державною антикорупційною програмою на 2023–2025 роки;
- змінити положення щодо деяких видів діяльності, контроль за провадженням яких здійснюють митні органи.
Детальніше на порталі Верховної Ради України за посиланням, та в інфографіці.