Нові правила читання етикетки: 6 серпня вступає в дію основна частина ЗУ 2639-VIII «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»

Питання торгівлі

05.08.2019

6 серпня 2019 року починає діяти основна його частина Закону України 2639-VIII «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів», ухваленого Верховною Радою України у грудні 2018 року.

Вимоги щодо інформування про харчові продукти існували й дотепер, однак базувалися вони, швидше, на фундаменті нешанобливого ставлення до споживача: наприклад, маркування на етикетку наноситься такими дрібними літерами, що навіть людині з гострим зором важко розгледіти склад продукту, та й така інформація була далеко не повною.

Тому було напрацьовано новий закон, який приводить українське законодавство у відповідність до положень численних регламентів та директив Євросоюзу у цій сфері, а також — і це головне — спрямований на забезпечення належного рівня захисту здоров’я та інтересів споживачів, їхньої поінформованості, встановлення засобів гарантування права споживачів на інформацію та процедури надання інформації про харчові продукти.

Закон встановлює, що харчові продукти, які відповідають вимогам законодавства щодо надання споживачам інформації про харчові продукти, що діяли до введення в дію цього Закону, можуть вироблятися та/або вводитися в обіг протягом трьох років після введення в дію цього Закону. Такі харчові продукти можуть перебувати в обігу до настання кінцевої дати споживання або закінчення строку придатності. Тобто Закон не вимагає моментальних змін, він передбачає перехідний період, який триватиме орієнтовно 3 роки, щоб виробники все зробили згідно з новими вимогами.

Протягом цього часу суб’єкти господарювання будуть мати можливість продавати на ринку ту продукцію, яка маркована відповідно до дійсних на даний момент норм законодавства. Щоб не було необхідності в перемаркуванні, вилученні, відкликанні цієї продукції з ринку, бо це ву свою чергу тягне додаткові видатки та, відповідно, здорожчання продукції.

Голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа переконаний, що з прийняттям цього закону в нашій державі буде сформована нова культура інформування споживачів про харчовий продукт. Кожен споживач України відчує різницю в маркуванні та конкретну користь від євроінтеграції.

Детальний аналіз закону №2639-VIII «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» читайте на порталі agropolit.com