В Міністерстві інфраструктури України відбулась розширена зустріч з обговорення питань реалізації інфраструктурних проектів та координації іноземних донорів

Угода про асоціацію

11.09.2018

У Міністерстві інфраструктури України відбулась розширена зустріч з обговорення питань реалізації інфраструктурних проектів та координації іноземних донорів, повідомляє прес-служба відомства.

Темами обговорення стали: імплементація Національної транспортної стратегії України 2030; Реалізація реформ у транспортному секторі та забезпечення сучасних ініціатив з розвитку інфраструктури; Інвестиційні пріоритети у розрізі стратегічних цілей країни; Стратегічний та інвестиційний план дій щодо подальшого розвитку інфраструктури України тощо.

Після завершення заходу відбувся спільний брифінг Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна та Голови Представництва ЄС в Україні Хюг Мінгареллі.

За словами Міністра інфраструктури, Україна вже здійснила низку важливих кроків за підтримки європейських партнерів, зокрема, Україна успішно пройшла аудит ІМО та створила Морську адміністрацію, Міністерство зареєструвало у парламенті сім законопроектів, які підтримують імплементацію Угоди про Асоціацію з ЄС.

«Ми також швидко рухаємось в напрямку реформи концесії. Залучення приватних інвесторів є запорукою швидкої модернізації об’єктів інфраструктури. У нас вже є закон про концесію доріг, який затверджений парламентом. У той же час закон про загальну концесію чекає остаточного затвердження. За допомоги міжнародних партнерів ми готуємо попередні техніко-економічні обґрунтування для концесії основних державних стивідорних компаній, аеропортів, вокзалів та доріг. Ми очікуємо, що конкурси на концесію портів Ольвія та Херсон стартують вже цього року», – наголосив Володимир Омелян, – «Реформа державного управління є важливим пріоритетом Уряду. Я радий, що ми вже створили 3 директорати. До кінця року Міністерство планує завершити реформу державного управління та створити ще 7 головних директоратів».

За словами очільника Мінінфраструктури, успішно працює Дорожній Фонд: «Наша мета – завдяки даному фінансуванню відновити основні магістралі в найближчі кілька років. Ця реформа дала початок децентралізації доріг України. Зараз регіональні органи влади відповідальні за 35% коштів з Дорожнього Фонду».

Окремо Володимир Омелян акцентував на пріоритетних проектах Міністерства інфраструктури в рамках реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року.

За його словами, пріоритетом 1 є конкурентоспроможна та ефективна транспортна система. Це передбачає низку заходів з підсилення інституційної спроможності органів виконавчої влади в транспортній галузі, зокрема: прийняття базових законодавчих актів, передбачених Угодою про асоціацію, прийняття оновленої редакції Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року; Авіаційної транспортної стратегії України на період до 2030 року, стратегії розвитку судноплавства внутрішніми водними шляхами.

Заходи з реформування залізничної галузі: утворення Державної служби залізничного транспорту України; реформу ПАТ «Укрзалізниця» – організаційне та фінансове розділення діяльності з управління інфраструктурою, вантажними, пасажирськими перевезеннями; ліквідацію монополізму в секторі залізничних перевезень, стимулювання створення логістичних операторів, в тому числі – з іноземною участю.

«Пріоритет 2 – інноваційний розвиток транспортної галузі та глобальні інвестиційні проекти. Це означає суттєву модернізацію існуючих та будівництво нових об’єктів транспортно-логістичної інфраструктури. Зокрема, євроколії українського сегменту пан’європейських залізничних сполучень від польського до румунського кордону через Львів – Івано-Франківськ – Чернівці для поєднання основних TEN-T коридорів ЄС; підвищення швидкості руху та організація швидкісного руху поїздів, у першу чергу, на напрямках міжнародних транспортних коридорів та магістралях, що з’єднують найбільші міста України. На Авіаційному транспорті – лібералізація авіаційних перевезень  та розбудова транзитної інфраструктури аеропорту «Бориспіль» (будівництво нового вантажного терміналу, реконструкція льотної зони №2); технічне удосконалення аеронавігаційної системи аеропортів», – заявив Володимир Омелян.

Що стосується морської галузі, то у фокусі уваги Міністерства є формування та зміцнення оперативної спроможності Морської адміністрації, розвиток морського порту «Южний», розвиток Миколаївського морського порту та інших портів України.

«Що стосується річкового транспорту, ми фокусуємо наші зусилля на безпеці експлуатації внутрішніх водних шляхів та судноплавних шлюзів України, включаючи проведення негайного ремонту шлюзів, а слідом за цим – встановлення засобів навігаційного обладнання для забезпечення гарантованої глибини води та безпеки судноплавства», – повідомив керівник Міністерства.

За його словами, пріоритетними проектами в дорожньому секторі є: GO HIGHWAY (покращення транспортних зв’язків між Європою та Азією; М-09 будівництво північного об’їзду навколо м. Львів; M-09 капітальний ремонт Львів – Тернопіль; будівництво об’їзду навколо м. Тернопіль – нової дороги на М-09 та М-12; М-05 капітальний ремонт дороги між Уманню та Одесою; М-14 будівництво ділянки дороги Одеса-Южний зі східним об’їздом  м. Одеса.

Володимир Омелян відзначив, що розвиток міжнародної торгівлі дає можливість для України одержати в перспективі значні прибутки, перш за все слід звернути увагу на виконання транзитних перевезень з Азіатського регіону до країн центральної та східної Європи територією України. Формування високоефективних логістичних рішень сприятиме залученню додаткових транзитних потоків територією України, що прямують в сполученні як між країнами Європи та Азії, так і за напрямком Балтійське море – Чорне море – Каспійське море.  Залучення цих вантажопотоків до України вимагає побудови високоефективної системи контейнерних перевезень. Мультимодальні/контейнерні перевезення – це сучасний і найбільш економічний вид доставки вантажів. Передбачено розроблення відповідної нормативно-правової бази, спрямованої на розвиток в Україні мультимодальних перевезень.

«Україна має стати потужним логістичним хабом на шляху товарних потоків між Європою та Азією та взяти активну участь в реалізації китайської ініціативи «Один пояс, один шлях», маршрути торговельних шляхів якого мають простягнутися через Центральну Азію, Білорусь та Україну і далі до країн Європи», – заявив Володимир Омелян.

Цифрові технології – також серед пріоритетів діяльності міністерства. «Необхідною є розробка єдиної програми (стратегії) цифровізації всього українського транспортного сектору, освоєння нових цифрових бізнес-моделей та створення «дружніх» платформ взаємодії з клієнтами з метою підвищення результативності роботи та зміцнення конкурентних позицій на ринках. Забезпечення кібербезпеки транспортної інфраструктури передбачає створення галузевого центру із кіберзахисту, протидії кіберзагрозам та забезпечення кібербезпеки  транспортної інфраструктури», – заявив Міністр інфраструктури.

«Безпечний для суспільства, екологічно чистий та енергоефективний транспорт – основна мета, закладена в ідеології Національної транспортної стратегії.  Вона передбачає удосконалення державного управління безпекою на транспорті відповідно до міжнародних стандартів, впровадження системи зважування в русі (WIM). Транспорт стає все більш енергозберігаючим та «зеленим», безпечним для пасажирів, клієнтів та довкілля; збільшуються швидкості та зростає економічність транспортних засобів, створення національної мережі швидкісних авто зарядних станцій для електромобілів.», – відзначив Володимир Омелян.

За його словами, безперешкодна мобільність та міжрегіональна інтеграція потребують комплексу заходів з розвитку транспортних перевезень пасажирів між регіонами країни та розвиток міських транспортних мереж; запровадження «єдиного квитка» (реалізується пілотний проект в м.Харків, Київ, Біла Церква, Вінниця, Дніпро, Львів, Тернопіль); модернізації регіональних аеропортів (Черкаси, Суми, Полтава, Тернопіль, Рівне, Івано-Франківськ, Ужгород, Хмельницький); розвитку міського електричного транспорту (в рамках виконання Фінансової угоди (Проект «Міський громадський транспорт України») між Україною та Європейським інвестиційним банком», у 2018 році відібрано 7 міст); з’єднання базових аеропортів із залізничною мережею, бажано високошвидкісною, забезпечення задоволення попиту на сполучення всіх основних аеропортів з залізничними вантажними лініями та, де це можливо, системою внутрішніх водних шляхів.

«Результатом реалізації стратегії повинно стати формування єдиного транспортного простору України, в якому буде ефективно інтегрована транспортна інфраструктура національного й регіонального рівнів, транспортна інфраструктура вантажовласників, створене єдине інформаційне середовище взаємодії різних видів транспорту. Це не просто плани – ми над цим вже працюємо. Сподіваємося на повну підтримку з боку наших міжнародних партнерів. Дякую офісу підтримки реформ за координацію роботи з нашими міжнародними партнерами, – заявив Володимир Омелян.

Голова Представництва ЄС в Україні Хюг Мінгареллі зазначив: «Для ЄС є великою честю бути залученим до обговорення плану заходів з реалізації Національної Транспортної стратегії 2030. Однією із цілей Угоди про Асоціацію України з ЄС є розвиток економічних та торговельних зв’язків між Україною та ЄС. І для того, щоб здійснити це успішно, нам необхідно ліквідувати всі вузькі місця у транспортній галузі. Саме тому ми підтримуємо Володимира Омеляна та його команду у двох напрямках: перший – покращення регуляторного середовища, друге – модернізація інфраструктурної мережі. Нам необхідно зробити це у дорожній, залізничній, авіаційній, морській та річковій галузях».

«Що стосується нормативно-правової бази, нашим основним завданням є гармонізація українського законодавства до законодавства ЄС. І нам необхідно працювати не тільки разом із Міністерством, а також залучати Транспортний Комітет Верховної Ради до співпраці. Отже у наступні місяці, я планую інтенсифікувати мій контакт, як з Міністром інфраструктури, так і з транспортним комітетом Верховної Ради», – наголосив Хюг Мінгареллі.

«Що стосується модернізації інфраструктурної мережі, ми плануємо залучити необхідне фінансування. З боку ЄС ми повністю мобілізуємо ЄІБ, як наш фінансовий інструмент, а також всі можливості з інвестиційного плану ЄС. Окрім економічних причин, ми робимо це з багатьох інших. По-перше, підвищення дорожньої безпеки в Україні, де ще, на жаль, багато людей досі втрачають своє життя на дорогах. Також ми робимо це з екологічних причин. Завдяки модернізації та покращенню екологічності різних видів транспорту, ми разом можемо боротися із кліматичними змінами та забрудненням повітря», – наголосив Голова представництва, – «Отже, ЄС буде підтримувати Міністра Володимира Омеляна та його команду в імплементації Національної транспортної стратегії, яка надзвичайно важлива для розвитку України».

У заході взяв участь Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, Голова Представництва ЄС в Україні Хюг Мінгареллі, народні депутати України,  посли іноземних держав, керівники міжнародних фінансових установ та державних підприємств, керівник Офісу підтримки реформ Олександра Клітіна тощо.